KOTORART TRIO

2020-08-15 21:30

Crkva Sv. Duha

subota, 15. avgust
Crkva Sv. Duha, 21.30 h
 
KOTORART TRIO
 
PETAR GARIĆ, klarinet (Crna Gora)
DMITRIJ PROKOFJEV, violončelo (Rusija / Crna Gora)
RATIMIR MARTINOVIĆ, klavir (Crna Gora / Srbija)
KA Trio za sajt.jpg
PROGRAM
 
Ludvig van Betoven (1770–1827)
Klavirski trio u B-duru, op. 11
Allegro con brio
Adagio
Tema sa varijacijama
 
Ežen Boza (1905–1991)
Arija za klarinet i klavir
 
Alfed Šnitke (1934–1998)
Svita u starom stilu
3. Menuet
4. Fuga
 
Johanes Brams (1833–1897)
Klarinetski trio u a-molu, op. 114
Allegro
Adagio
Andantino grazioso
Allegro
 
Petar Garić, klarinetista, nakon Srednje muzičke škole Vasa Pavić u Podgorici, u klasi prof. Veselina Bogićevića, diplomirao je na osnovnim i poslijediplomskim studijama klarineta na Muzičkoj akademiji na Cetinju, u klasi prof. Anta Grgina, sa najboljom ocjenom. Od 2003. godine radio je kao prvi klarinetista u Simfonijskom orkestru RTCG, a od osnivanja Muzičkog centra Crne Gore radi u Crnogorskom simfonijskom orkestru na mjestu prvog klarineta. Na Muzičkoj akademiji na Cetinju bio je stručni saradnik, a sada je samostalni predavač na predmetu klarinet. Kao solista, kamerni i orkestarski muzičar, nastupao je u Crnoj Gori, Bosni i Hercegovini, Sjevernoj Makedoniji, Hrvatskoj, Srbiji, Italiji, Austriji, Francuskoj, Njemačkoj i Turskoj.
 
Dmitrij Prokofjev, violončelo, diplomirao je 2003. i magistrirao 2005. godine na Konzervatorijumu Petar I. Čajkovski u Moskvi, u klasi prof. Natalije Gutman. Pobjednik je međunarodnih takmičenja kao što su A. Tansman (Poljska), P. I. Čajkovski (Rusija), A. Junigro (Hrvatska). Od 2000. godine solista je državnog kamernog orchestra Moskovski virtuozi, pod rukovodstvom Vladimira Spivakova. Kao pedagog, radi na Moskovskom konzervatorijumu od 2008, a na Muzičkoj akademiji Univerziteta Crne Gore od 2016. godine. Vođa je sekcije violončela u Crnogorskom simfonijskom orkestru, kao i umjetnički direktor NVO Ars Industria. Kao solista, nastupao je u prestižnim salama, kao i na festivalima poput Festivala Vladimira Aškenazija (Finska), Memorijalnog festivala Oleg Kagan u Krojtu (Njemačka), Festivala Moskovska jesen, Primavera classica u Moskvi, KotorArta i dr. Nastupao je u kamernim ansamblima sa Vladimirom Spivakovim, Natalijom Gutman, Nikolajem Luganskim, Džesi Norman, Žanom Gijuom, Ilijom Gringolcem, Elizo Virsaladze i dr. Prvi kompakt-disk snimio je kao šesnaestogodišnjak, s prof. Moskovskog konzervatorijuma Aleksejem Nasednikom, a 2004. snimio je CD s Aleksandrom Kobrinom, s djelima Debisija, Bramsa, Šumana i Paganinija.
 
Ratimir Martinović, pijanista, nakon klase Emilije Spasojević, preko novosadskih profesora Frederika Stankovića i Arba Valdme, našao je višegodišnjeg pedagoga u Kemalu Gekiću, jednom od najvećih virtuoza današnjice. Diplomirao je 1999, a magistrirao 2002. godine, dirigujući i svirajući djela Mocarta i Hajdna, uz cjelovečernji resital Bahovih djela. U klasi Kemala Gekića učio je na Akademiji umetnosti u Novom Sadu i Internacionalnom univerzitetu Floride u Majamiju (SAD). Osnivač je i director Festivala KotorArt i Fondacije Vasilije Mokranjac. Jedan je od najmlađih redovnih profesora u istoriji Univerziteta u Novom Sadu. Nastupao je na više od sedam stotina koncerata, sa preko šezdeset orkestara u Evropi, Aziji, Južnoj i Sjevernoj Americi, u dvoranama kao što su Karnegi hol u Njujorku, Park muzike u Rimu, Rudolfinum i Dvoržak u Pragu, Oriental art centar u Šangaju, Glen Guld u Torontu, Lisinski u Zagrebu itd. Čest je gost žirija klavirskih takmičenja u Italiji, Velikoj Britaniji, Južnoj Africi, Turskoj, Njemačkoj, Hrvatskoj, kao i voditelj majstorskih radionica. Snimio je tri kompakt-diska, s Goldberg varijacijama, J. S. Baha, s djelima Baha, Mocarta, Šopena, Bramsa i Prokofjeva, kao i s kompletnim klavirskim opusom Vasilija Mokranjca.