MAGIJA PLAVOG SATA – MENDELSON ODLOŽENO

2021-07-21 21:00

Luštica Bay

srijeda, 21. jul
Luštica Bay, 21 h
MAGIJA PLAVOG SATA – MENDELSON

ODLOŽENO

 

ANDREAS OTENZAMER, klarinet (Austrija / Njemačka)
JUĐA VANG, klavir (Kina)
 
PROGRAM

Johanes Brams (1833–1897)

Sonata za klarinet i klavir u f-molu, op. 120, br. 1

Allegro appassionato

Andante un poco adagio

Allegretto grazioso

Vivace

 

Feliks Mendelson-Bartoldi (1809–1847)

Pjesme bez riječi, izbor

 

Klod Debisi (1862–1918)

Prva rapsodija, L. 116

 

Jozef Horovic (1926)

Sonatina za klarinet i klavir

2. Lento

 

Džordž Geršvin (1898–1937)

Preludijum, br. 1
 
Sponzor koncerta: Luštica Bay
Andreas Ottensamer c. Jamie McGregor Smith 2020 2 crop.jpg

Andreas Otenzamer, odrastao u muzičkoj porodici, u svijet muzike zakoračio je s četiri godine, učeći klavir. Na bečkom Univerzitetu za muziku i izvođačke umjetnosti prvo je počeo da uči violončelo, s deset godina, a potom klarinet, kod prof. Johana Hindlerina, od 2003. godine. Nastupao je širom svijeta u poznatim salama – Muzikferajnu, Koncerthausu, u Sali Berlinske filharmonije, kao solista i član kamernih ansambala, ostvarivši saradnju s umjetnicima kao što su pijanista Marej Peraja, violinista Leonidas Kavakos, violončelista Jo-Jo Ma i dr. S ocem i bratom, prvim klarinetistima Bečke filharmonije, osnovao je klarinetski trio The Clarinotts, 2005. godine. Kao ekskluzivni umjetnik Izdavačke kuće Dojče gramofon, snimio je album Portraits – The Clarinet Album (2013), Brahms – The Hungarian Connection (2015), kao i kompakt-disk New Era, za Izdavačku kuću Deka Klasik (2017). Svoja interesovanja proširio je van granica klasične muzike, što je rezultiralo saradnjom s Tori Ejmos na njenom albumu Night of Hunters (2011). Takođe, zaljubljenik je i u sport – godinama se bavio tenisom, a s bratom je osnovao sopstveni fudbalski klub Wiener Virtuosen. Radi kao prvi klarinetista Berlinske filharmonije od 2011. godine.

Yuja Wang foto 1 by Norbert Kniat.jpg

Juđa Vang, pijanistkinja o kojoj u superlativu govori i publika i muzička kritika širom svijeta, prepoznatljiva je po jedinstvenoj mješavini tehničke bravuroznosti, muzičkog promišljanja i emocionalne dubine. Klavir je počela da uči sa šest godina, studirala je na Centralnom muzičkom konzervatorijumu u Pekingu, a usavršavala se na Univerzitetu Mount Royal u Kalgariju i filadelfijskom Institutu za muziku Kertis. Na međunarodnu scenu stupila je 2007. godine, kada je na koncertu zamijenila čuvenu Martu Argerič, svirajući kao solistkinja s Bostonskim simfonijskim orkestrom, a dve godine potom postala je ekskluzivna umjetnica Izdavačke kuće Dojče Gramofon. Sarađivala je s eminentnim dirigentima kao što su Abado, Barenbojm, Dudamel, Gergijev, Tilson, Papano, Ditoa, Mehta. Tekuću koncertnu sezonu obilježavaju njene turneje u Južnoj Americi, s Berlinskom fillharmonijom i dirigentom Kirilom Petrenkom, u Aziji, s Minhenskom filharmonijom i dirigentom Valerijem Gergijevim, u SAD, s violončelistom Gotjeom Kapisonom, kao i premijerno izvođenje klavirskog koncerta Džona Adamsa s Filharmonijskim orkestrom Los Anđelesa. Takođe, angažovana je kao rezidencijalni umjetnik u prestižnim svjetskim salama poput Karnegi hola u Njujorku i Koncerthausa u Beču. Svoju ljubav prema modi koristi kao „oružje“ u promjeni stavova kada je riječ o nastupima u koncertnim salama.