KULTURNA PREPLITANJA

2022-08-12 20:00

Crkva Sv. Duha

petak, 12. avgust
Crkva Sv. Duha, 20 h
KULTURNA PREPLITANJA
 
MILUTIN RADULOVIĆ, violina (Crna Gora)
MILENA PETKOVIĆ, violina (Crna Gora)
KARIS LI, viola (Sjedinjene Američke Države)
AJVAN LO, violončelo (Sjedinjene Američke Države)
 
PROGRAM
 
Jozef Hajdn (1732–1809)
Gudački kvartet u d-molu, op. 103, Hob. III : 83
Andante grazioso
Menuet ma non troppo presto
 
Antonjin Dvoržak (1841–1904)
Gudački kvartet u F-duru, op. 96 (Američki kvartet)
Allegro ma non troppo
Lento
Molto vivace
Finale: vivace ma non troppo
 
Slobodanka Bobana Dabović Đurić (1990)
Guslar, za gudački kvartet i klavir
Jelly Roll Blues, za gudački kvartet 
 
Dariuš Derakšani
(d)evolution, za gudački orkestar i elektroniku
Boko, moja mila, za gudački kvartet i elektroniku 
 
Partneri koncerta: 
 
 

Projekat Kulturna preplitanja: jačanje crnogorsko-američkih veza ima cilj da doprinese promociji kulture i umjetnosti i jačanju veza između Crne Gore i Sjedinjenih Američkih Država kroz podsticanje vršnjačke saradnje, razmjene i mobilnosti mladih muzičara, kompozitora i profesora muzike, kroz iniciranje komponovanja novih djela klasične muzike inspirisanih muzičkom i kulturnom baštinom ovih zemalja. Projekat sadrži komponovanje četiri djela za gudački kvartet – dvije narudžbe novih kompozicija inspirisanih baštinom dveju zamalja i dvije umjetničke obrade klapskih pjesama i džez standarada. Aktivnosti projekta uključuju i online diskusije namijenjene izvođačima, kompozitorima, profesorima muzike, muzikolozima i ostaloj zainteresovanoj javnosti, tokom kojih se govori o važnosti njegovanja ovakvih praksi, te sve aspekte koje ovaj proces podrazumijeva i zašto je on značajan za očuvanje i promociju kulturne baštine i dalji razvoj muzičke umjetnosti. Finale projekta podrazumijeva realizaciju koncerata koji će kompozitore, nove kompozicije i muzičare predstaviti u Sjedinjenim Američkim Državama i Crnoj Gori.

Slobodanka Bobana Dabović Đurić, credit_ Filip Rašović.jpg
Slobodanka Bobana Dabović Đurić, kompozitorka, osnovno i srednje muzičko obrazovanje stekla je u Umjetničkoj školi za muziku i balet Vasa Pavić u Podgorici, na klavirskom odsjeku, u klasama Miladina Peruničića i Anke Asanović.  Završila je osnovne i magistarske studije kompozicije na Akademiji umetnosti u Novom Sadu, u klasi profesora Zorana  Mulića. Djela su joj izvođena na brojnim festivalima i u okviru projekata kao što su A fest, Klavirski praktikum, Glas anđela – Tijana Jurić, 2K+, Eufonija, Omaž Stevanu St. Mokranjcu, 40 godina Akademije umetnosti NS, Koncert za  Čačalicu, Kompozitorke iz sjenke, Fortepiano, Svečana akademija Semper iuvenis, Svečana akademija Martinićka bitka  220. godine, Veče savremenih kompozitora, Virtuozitet na harmonici – Amela Frljučkić, Obzorja na Tisi – Dani Josifa Marinkovića, Ljetnji kamp  za kamernu muziku, FIAT. Održala je dvije autorske večeri. Po njenoj kompoziciji Dioclea Aleksandar Vujović režirao je  muzičko-scenski komad. Klavirska kompozicija Ad libitum improvisando br. 4, Rukoveti našla se na CD-u u izdanju časopisa  Muzika klasika. Radi kao asistent u muzičkom sektoru KIC Budo Tomović.
Dariush D., credit_ Marije van den Berg.jpg
Dariuš Derakšani, kompozitor akustične i elektroakusične muzike, napisao je djela za brojne priznate soliste i ansamble, koji su te kompozicije izvodili širom svijeta. Za kompoziciju Synced, izvedenu na Kompozitorskoj konferenciji ansambala, 2018. godnine, pod dirigentskom palicom Džejmsa Bejkera, dobio je Nagradu žirija (Prix du Jury) na Festivalu Ecoles d’art Americaines de Fontainbleau, 2017. godine. Prisustvovao je na IRACAM Manifeste, gdje  je blisko sarađivao sa brojnim članovima Ansambla Intercontemporain, na Atitude Festivalu, i gjde je komponovao komad  Error Code – 39 za l’ensemble Multilatérale pod vođstvom Filipa Irela; na festivalima Implus Academy, Madeira  Residency, gjde je komponovao djelo Whispers za Keiko Murakami, DME na kome je premijerno predstavio svoj  akuzmatski rad Time, zatim na Festivalu Mixtur u Barseloni, gjde je radio sa članovima Ansambla Phace, kao i na  Kijevskim danima savremene muzike na kojima je komponovao Curiosity za klarinet i elektorniku. Usavršavao se na  majstorskim kursevima eminentnih kompozitora kao što su Helmut Lahenmann, Tristan Murail, Aleksander Šubert, Rafael Sando, Patričia Alesandrini, Jan  Roben, Žibert Nuno, Žoao Pedro Olivera itd.
Milutin Radulović, credit_ Bogdan Jovanović.JPG
Milutin Radulović, student je prve godine violine na Muzičkoj akademiji u Sarajevu, u klasi profesora Marka Simovića.  Završio je Srednju muzičku školu za muziku i balet Vasa Pavić, u Podgorici. Učestvovao je na brojnim takmičenjima, među kojima su Whitgift International Music Competition u Londonu (finalista) i Polyhymnia u Skoplju (Prva nagrada). Pohađao je majstorske kurseve za violinu, kamernu muziku i orkestar u Prizrenu, Kotoru, Forliju, na  Cetinju. Četiri godine je polaznik  Ljetnjeg kampa za kamernu muziku na Ivanovim koritima. Takođe, četiri godine uzastopno je polaznik Festivala gudača u  Perastu. Svirao je kao solista sa Orkestrom crnogorskih muzičkih škola u okviru projekta Muzički krug, 2019. godine. Odsvirao je dva resitala u KIC Budo Tomović, u okviru ciklusa Mladi talenti. Bio je koncert-majstor i solista  Omladinskog orkestra Zapadnog Balkana na oktobarskoj turneji, 2021. godine. Usavršavao se na seminarima kod brojnih  cijenjenih umjetnika kao što su: Gordan Nikolić, Stefan Milenković, Arkadij Vinokurov, Sreten Krstić, Ivo Stankov, Vujadin  Krivokapić, Dmitrij Prokofijev i dr.
Milena Petković, credit_Milena Petkovic.jpg
Milena Petković, počela je da svira violinu sa šest godina, u klasi prof. Nevile Klakor, u muzičkoj školi ŠOSMO Tivat, a  nastavila u ŠOSMO Vida Matjan u Kotoru. Osnovne studije violine završila je na Muzičkoj akademiji na Cetinju, u klasi  prof. Vujadina Krivokapića, a trenutno pohađa master studije viole, u klasi profesora Andree Amendole, na  konzervatorijumu Đulio Tartini u Trstu. Bila je polaznik seminara profesora: Arkadija Vinokurova, Vujadina Krivokapića,  Antona Martinova, Andree Amendole, Marie Gracije Belokio, Alberta Martinija, Nataše Popović i Žane Lekić. Dobitnica je brojnih  nagrada na nacionalnim i internacionalnim takmičenjima za solo violinu i kamerni ansambl kao što su Muzički festival Mladih Crne Gore, Daleki akordi u Splitu, Diapason D’ Oro u Pordenoneu i Roberto di Cecco u Trstu. Bila je članica  simfonijskog orkestra Monfalcone, kao i gudačkog orkestra Camerata Strumentale Italiana u Trstu. Održala je solistički  koncert u Tivtu, a u Italiji je solističke koncerte kamerne muzike svirala sa kvintetima Virtuoso i Balcanico, kao i sa gudačkim  kvartetom Bermet, na festivalu Podgoričko kulturno ljeto.
KarisLee, credit_ Ivan Law.jpg
Karis Li, studentkinja viole na Univerzitetu Kalifornije u Santabarbari (UCSB), počela je da uči violu u osnovnoj školi s devet godina. Tokom srednje škole, bila je članica Srednjoškolskog kamernog orkestra, kamernih ansambala, kao  vanškolskim aktivnostima. Učestvovala je na okružnim i državnim festivalima. Na Univerzitetu pohađa i violinu, u klasi prof.  Džonatana Meršela. Redovno učestvuje u programima kamerne muzike Univerziteta, gdje svira različit repertoar, uključujući  djela Arenskog, Betovena, Bramsa, Šuberta, Karolajn Šo i dr. I kao solistkinja, i kao kamerni muzičar, imala je priliku da  učestvuje u radu majstorskih škola Danskog gudačkog kvarteta i kompozitorke Karolajn Šo. Takođe, svirala je u Kamernom  orkestru i Operskoj produkciji Mocartove Čarobne frule pri Univerzitetu Kalifornije u Santa Barbari.
Ivan Law credits_ Hannah Paulus.jpg .jpg
Ajvan Lo, violončelista, počev od osmog razreda osnovne škole, sâm je učio kako se svira violončelo. Trenutno studira u  klasi Dženifer Klecel na Univerzitetu Kalifornije u Santa Barbari (USCB), gdje je svoje angažovanje vezao za različite kamerne sastave, izvodeći raznovrsni repertoar, od klasične do savremene muzike, uključujući djela Betovena,  Bramsa, Šuberta, Karolajn Šo i dr. Takođe, svirao je u Kamernom orkestru i Ansamblu za savremenu muziku pri Univerzitetu Kalifornije u Santa Barbari. Svirao je sa Kamernim ansamblom Solstice Chamber Orchestra Santa Barbare na  godišnjoj izložbi Grej Fišer. Sarađuje sa studentima kompozicije na Univerzitetu u stvaranju novih djela za solo violončelo.